˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

نمایش ابتذال در خیابان میرداماد در شام غریبان حسینی

پارتی بزرگ خیابانی 

 

نمایش ابتذال در خیابان میرداماد درشام غریبان حسینی 

 

روزنامه جمهوری اسلامی امروز در گزارشی مصور به تجمع عده‌ای پسران و دختران بدحجاب در میدان محسنی (میرداماد) در شام غریبان پرداخته است.متن کامل این گزارش به شرح زیر است:
«در شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) که میلیونها ایرانی سیاهپوش در ماتم سیدالشهدا(ع) و مظلومیت حضرت زینب (س) و اهل بیت امام حسین (ع) و شهدای کربلا به سوگواری و عزاداری پرداختند ، جمعی از دختران و پسران لاابالی در میدان محسنی و خیابان میرداماد تهران تجمع کردند و با روشن کردن شمع ، سوت و کف زده و هلهله سردادند.  

 


در این مراسم مبتذل که شبیه یک پارتی بزرگ خیابانی بود ، دختران و زنان بدحجاب و بی حجاب با لباسهای مستهجن و چسبان و روسری های توری و پسران لاابالی با تیپ های غربی در غروب عاشورا و شام غریبان حسینی به وقیح ترین وضع ، اعتقادات و مقدسات مسلمانان را مورد تمسخر و توهین قرار دادند.  

 


نیروی انتظامی به جای برخورد با این برنامه مختلط دختران و پسران معلوم الحال از ساعت  18  غروب روز عاشورا ، خیابان میرداماد از حدفاصل بزرگراه مدرس تا خیابان شریعتی و چهار خیابان دیگر منتهی به میدان محسنی را بسته بود. این اقدام ، زمینه را برای یکه تازی عده ای از اراذل و اوباش در این منطقه فراهم ساخت .  

 


حدود ساعت  19  قریب به  500  دختر و پسر که در میدان محسنی تجمع کرده بودند ، از طریق تلفن همراه با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و به تدریج ، بر شمار تجمع کنندگان افزوده شد.
دختران و پسران جوان بدون توجه به مراسمی که در ضلع شرقی میدان محسنی از طرف گروهی با عنوان « هیات مکتب الشهدا » برگزار شده بود ، در خیابان اطراف میدان محسنی به صورت جمع های سه ، چهار نفری گردهم آمده و مشغول گفتگو کردن و خندیدن بودند.  

 


جوانان لاابالی در سو**پرمارکتهای خیابانهای اطراف میدان محسنی خصوصا خیابان بهروز ، همدیگر را به نوشیدنی ، چیس ، پفک و بستنی دعوت می کردند.  

 


روسری برخی زنان و دختران آرایش کرده که بعضا توری نازکی به صورت آزاد بر سر داشتند به دفعات می افتاد و پس از گذشت دقایقی دوباره آنرا به سر می گذاشتند. اکثر این زنان از جمله زنان خیابانی و مانکن ها بودند که در پارتی و جمع های ناسالم به خودنمایی می پردازند.
برخی پسران بلند گیسو نیز علنا و به صورت آشکار دختران را در آغوش گرفته و صحنه های زشت و غیراخلاقی به وجود آوردند.   

 


موسیقی تند و محرک گروه نمایشی به بهانه اجرای تعزیه در میدان محسنی به حرکت درآمد ، بر تحرک پارتی خیابانی دختران و پسران افزود. خصوصا حرکت این گروه در میان جمعیت فشرده میدان محسنی وضعیت زننده ای از برخورد دختران و پسران به وجود آورد.  

 


پس از اجرای این نمایش چند دختر بی حجاب که روسری های آنها افتاده بود ، به خاطر اختلاف در مورد دوست پسر خود با هم درگیر شدند که با پا در میانی برخی پسران (!) این درگیری خاتمه یافت .  

 


حدود ساعت  21  سردار طلایی فرمانده نیروی انتظامی تهران در این مراسم حاضر شد اما دختران و پسران لاابالی درحالیکه هلهله سر می دادند با سوت و کف و شعار « طلایی دوستت داریم » به دنبال وی راه افتادند و دور میدان محسنی گشتند و او را هو کردند.  

 


حدود ساعت  22  تعدادی از ماشین های نیروی انتظامی با استقرار در میدان محسنی ، از طریق بلندگو خواستار ترک تجمع کنندگان در این منطقه شدند. فرمانده میدان از طریق بلندگو گفت: انشاالله عزاداریهایتان قبول باشد! عزاداری خود را خراب نکنید و متفرق شوید. وی در مورد اینکه به کدام عزاداری اشاره می کند ، توضیحی نداد.   

 


تجمع کنندگان در پاسخ به هشدار نیروی انتظامی ، هو کشیدند و همچنان میدان محسنی و خیابانهای اطراف را مسدود نگه داشتند.  

 


پس از این هشدار حداقل صدای  20  ترقه در این منطقه به گوش رسید که از اولین انفجار دختران و پسران درحالیکه با دستان خود آسمان را نشان می دادند به بالا و پائین می پریدند و هورا می کشیدند.  

 


تجمع کنندگان از صداهای انفجار نارنجکهای صوتی به شوق آمده و هیچ واکنشی نشان نمی دادند. پس از گذشت دقایقی همین افراد شلوغ می کردند تا دوباره نارنجک صوتی منفجر شود.
سرانجام ساعت آخر یکشنبه به دلیل بی تفاوتی نیروی انتظامی در توهین به اعتقادات مردم در شام غریبان حسینی ، جمعی از جوانان متدین و حزب اللهی براساس تکلیف شرعی ، این تجمع آلوده به فساد را جمع کردند و با محرکان آن برخورد نمودند. متاسفانه برخی ماموران نیروی انتظامی به جای برخورد با عناصر مزاحم و فرصت طلب که باورهای مردم را به مسخره گرفته و امنیت و آسایش مردم را سلب کرده بودند ، چند نفر از این جوانان متدین را بازداشت کردند ، اما با وساطت مردم و خانواده ها و شهادت دادن آنها ، آزاد شدند.  

 


سپس از متفرق شدن تجمع کنندگان در میدان محسنی، دختران و پسران جوان در خیابانهای اطراف و مناطق همجوار به عربده کشی پرداختند که درگیریهای پراکنده ای نیز در این خیابانها رخ داد.  

 


پس از این مراسم ، ترافیک سنگینی که از غروب در این منطقه به خاطر بستن طولانی حداقل شش خیابان به وجود آمده بود تا دقایقی از بامداد به طول انجامید. این ترافیک در روزهای تعطیل و این ساعت از شب بی سابقه بود.  

 

 

 


در حاشیه ...
میدان محسنی سابقه بسیار بد و آلوده ای از مراسم روشن کردن شمع و تجمع دارد. سال گذشته در همین مکان دسته زنجیرزنی دختران راه افتاد که با اعتراضات گسترده ای مواجه شد . پس از حادثه  20  شهریور  1380  (11  سپتامبر آمریکا) نیز گروهی از همین تیپ دختران و پسران به دعوت حزب ایران پاک در میدان محسنی تجمع کرده و با روشن کردن شمع با آمریکائی ها همدردی نمودند!
در مراسم پریشب نیز دختران و پسران لاابالی درحالیکه قهقهه سر می دادند به بهانه شام غریبان ، شمع روشن کردند. عده ای از دختران به صورت زننده ای روی زمین ولو شده بودند و تعدادی دیگر از دختران و پسران در تاریکی اطراف میدان و خیابانها در نور کم شمع ، خلوت کرده بودند!
تعداد کمی خانواده نیز واقعا برای شرکت در مراسم شام غریبان و روشن کردن شمع به یاد مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع) آمده بودند اما فضای آلوده این مکان و سواستفاده این افراد بی بندوبار مانع عزاداری آنها شد.
تعدادی از همین جوانان لاابالی می گفتند عزاداری واقعا باید اینگونه باشد که جوانان بیایند! عزاداری باید شاد باشد!
مجری این مراسم ، متاسفانه یکی از بازیگران صدا و سیما بود و انتظامات آنرا جوانانی با تیپ های غربی که بی سیم و چفیه داشتند ، عهده دار بودند!
در نزدیکی این مراسم ، در حسینیه ارشاد نیز هاشم آغاجری که به اتهام اهانت به پیامبر اسلام (ص ) و مقدسات اسلامی در همدان به اعدام محکوم شده بود به دعوت تندروهای دفتر تحکیم وحدت پیرامون شخصیت حضرت زینب (س) سخنرانی کرد. در شبهای قبل این مراسم ، حسن یوسفی اشکوری و محسن کدیور سخنرانی کردند.
پائین تر از حسینیه ارشاد حدود ساعت  24  تعدادی از دختران و پسران جوان در مقابل فرهنگسرای ارسباران (هنر) مشغول روشن کردن شمع بودند.
این گونه اقدامات ، بدعتهای خطرناکی است که در مراسم معنوی و اصیل عزاداری حسینی وارد شده که متاسفانه متولیان فرهنگ و ارزشهای اسلامی و همچنین امنیت عمومی مردم نسبت به این بدعتها راه بی تفاوتی برگزیده اند.
این حادثه مصیبت بار و نمایش ابتذال که متاسفانه در شام غریبان حسینی در ام القرای اسلامی رخ داد ، نتیجه بی تدبیری نیروی انتظامی در برخورد با عناصر بی بندوبار و فاسد بود. سابقه میدان محسنی برای اینگونه مراسم روشن است چرا باید اجازه داد اعتقادات و مقدسات مردم به استهزا و توهین گرفته شود و بعد برای برخورد با آن متوسل به ابزارهای نظامی شد.
از مراسم مبتذل خیابان میرداماد در شب شام غریبان ، تعدادی عکاس و فیلمبرداری حرفه ای برای رسانه های غربی عکس و فیلم تهیه می کردند. آنها رسما به زبان می آوردند که ما برای « دلار » کار می کنیم .
در عصر عاشورا شبکه تلویزیونی « بی . بی . سی » به جای پخش گزارشی از عزاداری حسینی به عنوان مهم ترین رویداد روزهای اخیر ایران ، اقدام به پخش گزارشی درباره وضعیت همجنس بازان در ایران و تحت فشار قرار داشتن آنها کرد!» 

 


منبع: جمهوری اسلامی