˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

ش ه و ت سرا تعطیل شد - توبه مدیر سایت ش ه و ت سرا

چند لحظه پیش یه لینک عکس برام فرستاده شد بازش که کردم تعجب کردم

مدیران سایت غیراخلاقی فارسی زبان (شه وت سرا) سایت را برای همیشه تعطیل کردن که به گفته ی خودشان توبه کردن!!!

گفتنی است این سایت یکی دومین سایت بزرگ س.ک.سی در ایران بوده که در زمینه انتشار فیلم ها و عکس های غیر اخلاقی ایرانی و خارجی فعالیت داشته است و همچنین از طرفداران زیادی نیز برخوردار بوده!!

اینم عکس از صفحه اول سایت

فروش فوق العاده کاپشن احمدی نژاد در آلمان

فروش فوق العاده کاپشن احمدی نژاد در آلمان

 کاپشن ساده و معروف احمدی نژاد در بین جوانان آلمانی به اندازه ای زیاد شده که این لباس به یکی از مدلهای روز و پرفروش در این کشور تبدیل شده است.



نشریه سایت خبری «برلینرمورگن پست»، نوشت: رشد محبوبیت احمدی نژاد در نزد جوانان آلمانی به اندازه ای زیاد شده که کاپشن ساده و معروف وی به یکی از مدلهای روز و پرفروش در این کشور تبدیل شده است.
کارشناسان جامعه شناسی چند علت را برای این موضوع فرض کردند؛ از جمله، نزدیکی دیدگاه های ضد صهیونیستی احمدی نژاد و دیگری، صراحت و شجاعت وی درباره انکار برخی تابوهای غربی مانند هولوکاست.
این نشریه در ادامه می نویسد: غرب و آمریکا از این مسأله در هراسند که احمدی نژاد روزی در آلمان و غرب به عنوان الگویی برای جوانان غربی انتخاب شود.

تهران,قم ,سمنان؛بالاترین آمارفراردختران

تهران,قم ,سمنان؛بالاترین آمارفراردختران

در آخرین تحقیق دفتر امور اجتماعی وزارت کشور در زمینه فرار دختران، بیشتر آمارها مربوط به شهرهای تهران، قم و سمنان بوده است.

در این تحقیق که چند روز پیش توسط کارگروه فرار از خانه در همایش اسلام و آسیب های اجتماعی مطرح شد، نرخ فرار دختران در این شهر ها، هفت مورد در ۱۰۰ هزار نفر بوده در حالی که کمترین آمار فرار دختران هم مربوط به شهرهای سیستان و بلوچستان، ایلام و لرستان با حداکثر ۷/۰ درصد در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

به نوشته سرماینه سهیلا صادقی استاد دانشگاه تهران و از اعضای این کارگروه درباره آمار دختران فرار می گوید: «تنها آمار فرار دختران موجود است اما آماری از پسران فراری نداریم و این موضوع طبیعی است زیرا فرار پسران از خانه، ماجراجویی و حتی مردانگی تلقی می شود. در عین حال حساسیت اجتماعی در زمینه فرار دختران بیشتر است.»

او با اشاره به اینکه سرانه فرار از خانه در کشور در سال ۸۳ چهار مورد در ۱۰۰ هزار نفر بوده، می گوید: «این آمار در مقایسه با آمار جهانی وضعیت بدی را نشان نمی دهد اما این آمار کمی هم بوی تسامح می دهد.»او با اشاره به اینکه بیشترین تعداد فرار دختران مربوط به استان تهران است، می گوید: «تهران به دلیل مهاجرت جمعیت زیادی را در خود جای داده و بالا بودن آمار در این استان طبیعی است.»

او که معتقد است شرایط فرهنگی و اجتماعی مناطق در بروز فرار از خانه نیز تاثیر گذار است، می گوید: «در ایلام دختر فراری نداریم اما در عوض نرخ خودکشی دختران بالاست. در عین حال آمار مربوط به فرار، فرارهای عاطفی ای را که ممکن است سال های طولانی ادامه داشته باشد، در خود جای نداده اند. همان طور که در بازگویی نرخ طلاق، از آمار طلاق های عاطفی ای که ممکن است زیر یک سقف اتفاق افتاده باشد، خبر نداریم.»

او که مخالف استفاده از لفظ دختر فراری است، می گوید: «به جای این لغت بهتر است از لغت بچه های بی خانمان، بدون همراه و رانده ها استفاده کنیم.» صادقی با اشاره به آمار فرار در آمریکا می گوید: «در آمریکا ۵۵ درصد از بچه های فرار، پسر هستند که ۴۶ درصد آنها بین ۱۴ تا ۱۶ سال سن دارند.» او معتقد است در کشور ما نیز آمار نه به همین دقت اما تقریباً به همین صورت است.

این استاد دانشگاه درباره برخورد جامعه با دختران فراری می گوید: «برخورد با دختران فراری یا بی اعتنایی است یا شماتت و سرزنش. اگر هم این دختر به پلیس مراجعه کرده و بگوید مورد تجاوز قرار گرفته، این پاسخ را می شنود که خودت خواستی،»صادقی معتقد است فرار از خانه یک مساله اجتماعی است اما آنجا که منجر به روسپیگری و اعتیاد می شود، به شکل یک آسیب اجتماعی درمی آید.به گفته صادقی فرار پسران نیز منجر به پرورش اراذل و اوباش می شود و آنجاست که مساله بودن این قضیه احساس می شود.محمد زاهدی اصل استاد دانشگاه علامه و رئیس کارگروه فرار از خانه نیز معتقد است فرار برآیند آسیب هایی چون طلاق و اعتیاد بوده و آغازی است برای فحشا و اعتیاد و تکدیگری.

او می گوید: «تحقیقات نشان می دهد در ۷۰ درصد موارد، خانواده نابسامان منشاء فرار دختران از خانه بوده است. گاه فرار از خانه برای رهایی از یک آسیب جــــنـــسی است و ممکن است دختر در معرض تعرض پدر یا برادر یا عمو یا دایی قرار گرفته باشد.»این استاد دانشگاه معتقد است اگر فاصله بین زمان فرار از خانه و زمان مداخله در این بحران بیش از ۴۸ ساعت طول بکشد، احتمال افتادن دختر به دامان فحشا زیاد می شود. سهیلا صادقی اما نظر دیگری در مورد فرار دختران به دلیل نابسامانی خانواده ها دارد: «امروز خانواده ها درگیر مسائلی هستند که این مسائل را خودشان برای خود نیافریده اند برای مثال بیکاری پدر خانواده و پایین بودن سطح سواد را در جامعه ای که نرخ بیکاری یک درصد است می توان یک مشکل شخصی دانست اما وقتی نرخ بیکاری در کشور به ۱۲ تا ۱۴ درصد می رسد، این مشکل دیگر یک مشکل شخصی نیست. بنابراین بسیاری از مسائلی که در خانواده وجود دارد به بی کفایتی خانواده برنمی گردد.»

او با بررسی زمینه های فرار دختران از خانه می گوید: «در این ۳۰ سال هنجارهای متضادی به نوجوانان و جوانان ارائه شده و همین تعارض در هنجارها و تضعیف هنجارهای اجتماعی از عوامل بروز پدیده فرار است به طوری که پس از انقلاب یکسری هنجارها را از بین بردیم اما به جای آن هنجاری ایجاد نکردیم. از طرفی جوانان را به سوی یکسری اهداف دعوت می کنیم اما هنوز ابزار مناسب و مشروع آن را در جامعه به درستی توزیع نکرده ایم.»

شکایت آرایشگاههای زنانه از آرایش زنانه ی مردها

مدیرکل اماکن نیروی انتظامی گفت: برخی از آرایشگاههای زنانه نسبت به آرایش زنانه مردها، به نیروی انتظامی شکایت کردند.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، سرتیپ محمد علی نجفی، امروز در جمع خبرنگاران افزود: آرایش برخی مردان به حدی زنانه شده که موجب اعتراض شدید آرایشگران آرایشگاهای زنانه شده است.

 

وی اضافه کرد: برخی از این آرایشگرها به نیروی انتظامی مراجعه و در این زمینه شکایت نامه تنظیم و ارائه کرده اند.

 

سرتیپ نجفی افزود: این آرایشگرهای زنانه می گویند، چرا آرایشگاههای مردانه، آقایان را به سبک زنانه آرایش می کنند و زیر ابرو آنان را بر می دارند در حالی که این کار ماست و اگر قرار است آقایان این کار بکنند، پس بیایند ما برایشان انجام دهیم.

 

مدیرکل اماکن نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی بر اساس وظیفه خود به شدت با این آرایشگاهها برخورد خواهد کرد.

قصاص برای دختری که از 13 سالگی در زندان است

گروه حوادث؛ دادگاه عمومی رشت پس از محاکمه مجدد دختری که از سن 13 سالگی به جرم قتل در زندان است، وی را به قصاص محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ما، مولایی که هم اکنون 31 سال دارد 19 سال از عمرش را در زندان رشت گذرانده است. صغرا سال 68 توسط ماموران پلیس رشت به اتهام قتل دستگیر شد، زمانی که بر دستان این دختر دستبند زده شد او کارگر خانه یی در شهر رشت بود. او از سوی ماموران متهم به قتل پسر 8 ساله خانواده یی شد که برای آنها کار می کرد. اولین برگ از پرونده یی که باعث شد صغرا 19 سال از عمرش را در زندان بگذراند و دو بار نیز پای چوبه دار برود، زمانی تنظیم شد که پدر کودکی 8 ساله به پلیس مراجعه و ادعا کرد فرزندش گم شده و چند روزی است از او خبر ندارد. ماموران پلیس رشت تمامی فرضیه هایی را که ممکن بود سرنخی از پسرک 8 ساله در اختیار پلیس قرار دهد مورد بررسی قرار دادند تا اینکه چند روز بعد بوی تعفنی که از چاه خانه به مشام رسید احتمال وجود جسد پسر 8 ساله را قوت داد و وقتی پلیس چاه را مورد بررسی قرار داد جسد پسرک را کشف کرد، با انتقال جنازه به پزشکی قانونی روند پیگیری پرونده تغییر کرد و پدر مقتول در شکایتی کارگرش صغرا را قاتل فرزندش معرفی کرد و گفت چون صغرا به پسرش حسادت می کرده است به نظر می رسد او مرتکب این قتل شده باشد.همین شکایت کافی بود تا وی بازداشت شود. او در توضیح زندگی خود به پلیس گفت؛ 9 ساله بودم که خانواده ام به دلیل فقر شدید من را از روستا به شهر نزد خانواده ثروتمندی فرستادند تا کار کنم. من تمام مدت نزد این خانواده بودم و کارهای روزانه را انجام می دادم اما هیچ وقت با کسی دعوا نکردم و هیچ حسادتی هم نداشتم و من پسرک را نکشتم.

ادعای صغرا مورد قبول پلیس قرار نگرفت و وی چندین مرتبه دیگر بازجویی شد تا اینکه سرانجام گفت؛ با پسرک درگیر شدم و او را به زمین کوبیدم وقتی خون از سرش جاری شد و متوجه شدم وی فوت شده جسدش را داخل چاه انداختم و به کسی هم چیزی نگفتم. اعترافات صغرا از سوی پلیس دلیل محکمی شناخته و وی با صدور قرار مجرمیت برای محاکمه به دادگاه عمومی معرفی شد. سرانجام صغرا به عنوان متهم تحت محاکمه قرار گرفت و با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. وی به رای صادره اعتراض کرد و اعترافاتش را پس گرفت. این دختر در لایحه اعتراضی خود نوشت؛ من پسر 8 ساله را نکشتم اما می دانم چه کسی او را کشته و به درخواست او هم مجبور به سکوت شدم. به من قول داده بود که رضایت مادر مقتول را بگیرد تا من از این گرفتاری نجات پیدا کنم. صغرا افزود؛ در همان سن 9 سالگی به من تعرض شد و با تهدیدهایی که می شدم، مجبور بودم سکوت کنم، تا اینکه روز حادثه وقتی داشتم انباری را تمیز می کردم باز همان فردی که آزارم می داد به سراغم آمد. پسرک 8 ساله داشت در آن حوالی بازی می کرد بی هوا وارد انباری شد و صحنه تعرض به من را دید. آن مرد پسرک را به سمت دیوار هل داد و در یک لحظه سرش به دیوار برخورد کرد و بیهوش شد. من جثه کوچکی داشتم و نمی توانستم جسد پسرک را حرکت دهم اما آن مرد از من می خواست جسد را به داخل چاه بیندازم. آن مرد باعث شد تا از من شکایت شود و بعد هم قول داد رضایت بگیرد اما به وعده اش عمل نکرد. مدارک جدید در پرونده صغرا باعث نشد تا او از اتهام قتل تبرئه شود و این بار او را به خاطر رابطه نامشروع نیز به شلاق محکوم کردند اما فردی که صغرا مدعی شده بود به او تعرض کرده چون به این جرم اعتراف نکرده بود تبرئه شد. پس از گذراندن تمام مراحل قانونی واحد اجرای احکام دادگاه رشت مقدمات قصاص صغرا را آماده کرد، وی در حالی که 17 سال بیشتر نداشت پای چوبه دار رفت اما مادر مقتول اعلام کرد فعلاً قصد ندارد حکم را اجرا کند. همین مساله چند سال بعد در 21 سالگی برای صغرا تکرار شد، اما این بار هم مادر مقتول اعلام کرد رضایت نمی دهد اما قصد قصاص ندارد و چند ماه دیگر اقدام خواهد کرد. پس از آن دیگر خانواده مقتول برای اجرای حکم مراجعه نکردند تا اینکه سال گذشته نسرین ستوده وکالت متهم را پذیرفت و با توجه به اینکه صغرا 18 سال از عمرش را بلاتکلیف در زندان گذرانده بود درخواست آزادی وی را مطرح و قاضی تیموری بعد از بررسی پرونده با قرار وثیقه 60 میلیون تومانی صغرا را آزاد کرد. آزادی این زندانی دو هفته بیشتر طول نکشید و با شکایت دوباره اولیای دم وی به زندان بازگردانده شد. صغرا که هم اکنون نوزدهمین سال زندان را پشت سر می گذارد به اتفاق وکیل مدافعش تقاضای اعاده دادرسی کرد و پرونده به دفتر رئیس قوه قضائیه فرستاده و نسرین ستوده وکیل صغرا یک بار دیگر ایرادات پرونده را متذکر شد.چند روز بعد رئیس قوه قضائیه حکم صغرا را نقض کرد و این دختر یک بار دیگر امیدوار شد بتواند نزد خانواده فقیرش بازگردد. پس از نقض حکم پرونده به شعبه هم عرض فرستاده شد و یک بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت با اینکه صغرا دوباره منکر قتل شد و اظهارات خود را در دادگاه تکرار و وکیل مدافع وی نیز ایرادات پرونده را گوشزد کرد، قاضی دادگاه عمومی رای به قصاص این دختر داد.صغرا که بعد از سال های طولانی در زندان باز هم سایه طناب دار را بر گردن خود احساس می کند، اکنون به اتفاق وکیل مدافعش تلاش دوباره یی را برای اثبات بی گناهی خود آغاز کرده است.

فاجعه کودک آزاری در بهزیستی زنجان - عکس و خبر



اخیراً یکی از بانوان محترم و علاقه‌مند به کارهای خیرخواهانه که در انجمن‌های خیریه‌ متعددی فعالیت دارد و سال‌هاست که در انجمن‌های خیریه و همچنین دانشگاه با بنده همکار بوده است، با مراجعه‌ به این‌جانب خبر از وقوع حادثه اسفناکی در خصوص سه نفر از کودکان یتیم تحت سرپرستی سازمان بهزیستی در «مرکز نگهداری کودکان مهر زنجان»، واقع در خیابان دانشسرا، جنب انبار گندم داد. ابتدا برای این‌جانب باور کردنی نبود، ولی با توجه به شناختی که از این بانوی محترم داشتم در صدد تحقیق در این زمینه برآمدم و با کمال تأسف به طور مستند، اطلاع حاصل کردم که بر روی بدن سه نفر از کودکان یتیم این مرکز به نام‌های زهرا، مریم و محمدمهدی داغ گذاشته شده است. بعد از تلاش بسیار موفق به تهیه عکس از بدن مجروح این کودکان شدم که در این عکس‌ها به وضوح مشاهده می‌شود که بر اثر داغی که بر بدن این کودکان گذاشته شده، صورت زهرا و پای مریم و گردن محمدمهدی سوخته شده است!

بعد از مشاهده این عکس‌ها چندین روز به شدت ناراحت بودم و روز و شب را با ناراحتی و حزن و اندوه شدید سپری می‌کردم. ابتدا قصد داشتم که فقط از طریق مراجع قانونی به پیگیری موضوع بپردازم، ولی به هنگام مطالعه در منابع اسلامی در خصوص رعایت حقوق یتیمان، در نهج‌البلاغه به خطبه معروف علی(ع) برخوردم که در شأن نزول آن آورده‌اند: «روزی به آن حضرت خبر دادند که عده‌ای از طرف معاویه به شهر«انبار» واقع در مرز عراق و شام، حمله کرده و مرتکب جنایاتی شده‌اند. امام(ع) با حال غضبناک آن‌چنان که دامن عبایش به زمین کشیده می‌شد از کوفه خارج شد تا به‏«نخیله‏»که منزلگاهى نزدیک کوفه بود رسید، و بر روى تپه‏اى ایستاد و در اجتماع مردم این خطبه را خواند: «به من خبر رسیده که یکى از مهاجمان به خانه زنی مسلمان و زنی غیرمسلمان که در پناه ‏اسلام جان و مالش محفوظ بوده وارد شده و خلخال و دستبند، گردنبند، و گوشواره‏هاى آنان را از تن‏شان بیرون آورده است...در حالى که هیچ وسیله‏اى براى دفاع جز گریه و التماس کردن نداشته‏اند،... حال اگر به خاطر این حادثه مسلمانى از روى تأسف بمیرد ملامت نخواهد شد، و از نظر من‏سزاوار و شایسته است!»

از این مواجهه علی(ع) چنین بر می‌آید که حکومت در قبال جان و مال همه شهروندان جامعه اسلامی اعم از مسلمان و غیرمسلمان مسؤول است و باید پاسخگوی تعدی نه تنها به جان، بلکه به مال یک زن یهودی در مرزهای وطن اسلامی نیز باشد. علی(ع) معتقد است که اگر به خاطر ربوده شدن جواهرات یک زن یهودی تحت حمایت حکومت اسلامی، یک مسلمان از شدت ناراحتی بمیرد سزاوار و شایسته است.
یقیناً جسم و جان سه کودک یتیم و مسلمان، کمتر از جواهرات یک زن یهودی نیست و باید در صورت هر گونه تعدی به آن، مسؤولان مربوطه پاسخگو باشند. از این رو تصمیم گرفتم که این عکس‌ها را در هفته‌نامه بهارزنجان منتشر کنم تا شاید اطلاع افکار عمومی و حساسیت آن‌ها مانع وقوع حوادث مشابه در آینده شود و مسؤولان استان و کشور احساس مسؤولیت کنند و در صدد پاسخگویی بر آیند. اما با کمال تأسف بعد از گذشت یک هفته از انتشار این خبر کوچک‌ترین اقدامی از سوی مقامات استان به منظور پاسخگویی در قبال این فاجعه دردناک انجام نشده است.

در پیمان جهانی حقوق کودک که دارای یک مقدمه و54 ماده است و در 41 ماده آن حقوق کودک را مطرح می سازد و13ماده آن در باره چگونگی اجرای آن در هرکشور می‌باشد بر ضرورت تکریم کودک تأکید فراوان شده است. با توجه به تعهد ایران در قبال پیمان‌های بین‌المللی و تعهد کشور برای رعایت آن‌ها، بر اساس لزوم و وجوب وفای به عهد در فقه اسلامی عمل به این تعهدات علاوه بر ضرورت عمل به میثاق‌های بین‌المللی شرعاً نیز واجب است.

در ماده 19 این پیمان تحت عنوان «منع بدرفتاری با کودک» آمده است: «دولت ها موظف هستند کودک را از هر نوع بدرفتاری والدین یا سرپرستان دیگر محافظت کنند و برای جلوگیری از هر نوع سوء استفاده ازکودک، اقدامات مناسب اجتماعی را انجام دهند.»

همچنین در ماده20 تحت عنوان «کودکان بی‌سرپرست» آمده است: «دولت‌ها باید به کودکان محروم از خانواده کمک کنند و جایگزین مناسبی برای آنان تعیین نمایند.»
همچنین در ماده37 تحت عنوان «منع شکنجه» آمده است: «هیچ کودکی نباید مورد شکنجه، رفتارستمگرانه و بازداشت غیرقانونی قرارگیرد. مجازات اعدام و حبس ابد در مورد خلافکاری‌های کودکان زیر18سال، ممنوع است.»

حال با توجه به سکوت مقامات استان اعم از استاندار، فرماندار زنجان، مدیرکل بهزیستی و دیگر مقامات مسؤول در قبال این فاجعه دردناک، از عالی‌ترین مسؤولان کشور انتظار می‌رود که با نهایت دقت این موضوع را بررسی کنند و به افکار عمومی پاسخ دهند که چرا در حیطه مدیریتی مسؤولان استان زنجان چنین فاجعه‌ای رخ داده است؟ این فاجعه از چنان اهمیتی برخوردار است که ضرورت دارد برای بررسی و رسیدگی به آن یک کمیته حقیقت‌یاب که در آن مطبوعات و دیگر رسانه‌های خبری نیز حضور داشته باشند تشکیل و بعد از کشف حقیقت، پاسخ قانع‌کننده‌ای به افکار عمومی داده شود. همچنین از ائمه جمعه که در باره بسیاری از مسائل بسیار کوچک و ساده موضعگیری می‌کنند انتظار می‌رود که در خطبه‌های نمازجمعه به این موضوع مهم بپردازند و خواستار رسیدگی به آن شوند. باور کنیم که اگر امام جمعه‌ای به هنگام خواندن خطبه‌های نمازجمعه از شدت درد و ناراحتی در قبال این فاجعه، عمامه بر زمین بکوبد و فریاد برآورد شایسته ملامت نخواهد بود، بلکه این عمل او سزاوار و شایسته تمجید خواهد بود.

ضرورت تکریم ایتام در قرآن کریم
در تفکر اسلامی بر ضرورت تکریم ایتام تأکید فراوان شده و در قرآن کریم بی‌اعتنایی به یتیمان و راندن آنان،علامت کفر و نفاق نشانه تکذیب دین و روز قیامت دانسته شده است.

خداوند متعال در یکی از آیات قرآن کریم می‌فرماید: «آیا دیدی آن را که دین و روز قیامت را دروغ می پندارد؟ پس او کسی است که یتیم را از خود می راند.»1

و در جای دیگر بر سبیل ملامت می‌فرماید: «چنان نیست که شما خیال می‌کنید، بلکه شما یتیمان را گرامی نمی‌دارید و یکدیگر را بر اطعام مستمندان تشویق نمی‌کنید.»2

و در آیه‌ای دیگر از احسان به یتیمان با عنوان میثاق الهی یاد می‌کند و می‌فرماید: «[و به یاد آورید] زمانی را که از بنی‌اسرائیل پیمان گرفتیم که جز خداوند یگانه را نپرستید و نسبت به پدر و مادر و نزدیکان و یتیمان و بینوایان نیکی کنید... .»3

و در آیه‌ای دیگر از نیکی به یتیمان به‌عنوان مصداق بارز نیکی یاد می‌کند و می‌فرماید: «نیکی[تنها] این نیست که به هنگام نماز صورت خود را به سوی مشرق و مغرب کنید، بلکه نیکوکار کسی است که به خدا و روز رستاخیز و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیامبران ایمان آورد و مال خود را با تمام علاقه‌ای که به آن دارد به خویشاوندان و یتیمان و از کارافتادگان و ... انفاق کند... .»4

عنایت ویژه به یتیمان در سنت نبوی و سیره معصومین(ع)
در سنت نبوی و سیره معصومین(ع) نیز بر ضرورت توجه خاص و تکریم یتیمان سفارش‌های اکیدی رسیده است. پیامبر اکرم(ص) هرگز نمی‌توانست ناراحتی کودکان یتیم را تحمل کند، فلذا در این زمینه فرمود: «... هرگاه کودک یتیمی گریه کند اشک‌های او در کف پر مهر و محبّت خداوند رحمان می‌ریزد و خدای تعالی می‌فرماید: چه کسی این یتیمی که پدرش را از دست داده(و اکنون زیر خاک آرمیده) به گریه درآورده است؟ هر کس او را آرام کند بهشت از آن اوست.»5
در حدیثی دیگر از پیامبر اکرم(ص) آمده است: «هنگامی که کودک یتیم گریه می کند عرش خدا به لرزه در می آید. خداوند به فرشتگانش می فرماید: ای ملائکه من! چه کسی این یتیم را که پدرش در خاک پنهان شده است به گریه درآورد؟ ملائکه می گویند: خدایا! تو آگاه‌تری. خداوند می ‎ فرماید: ای ملائکه من! شما را گواه می‌گیرم که هر کس گریه او را خاموش و قلبش را خشنود کند من روز قیامت او را خشنود خواهم کرد.»6

روزی پیامبر اکرم(ص) در راه اصلی مدینه می‌گذشت، چند کودک را دید که طفلی را در میان گرفته‌اند و او را به‌خاطر نداشتن پدر سرزنش می‌کنند و می‌گویند، تو پدر نداری، ولی پدر ما فلان است که دارای شأن و مقام می‌باشد. کودک یتیم بنای گریستن گذاشت. پیامبر اکرم(ص) نزد او رفت و پرسید: «چرا گریه می‌کنی؟ گفت: من پسر فلانی هستم که در جنگ احد کشته شد، مادرم شوهر کرد و مرا از خود راند و خواهرم نیز فوت کرده است.» پیامبر رحمت(ص) او را نوازش و آرام کرد و سپس فرمود: اگر پدرت را کشتند، من پدر توام و همسرم مادرت، فاطمه هم خواهرت است. کودک خوشحال شد و فریاد برآورد، هان! ای کودکان، اکنون مرا سرزنش نکنید که پدر و مادر و خواهر من از همه شما بهتر و برتر است، سپس حضرت او را به فاطمه(س) سپرد. حضرت فاطمه(س) نیز او را نوازش و پاکیزه کرد و لباسی پاک بر او پوشانید و تا رحلت پیامبر(ص) در خانه حضرت فاطمه(س) بود.7

علی(ع) نیز نهایت سعی خویش را برای رعایت حال یتیمان می‌کرد و می‌فرمود: «هر مرد و زن باایمانی که از روی مهربانی دست خود را بر روی سر یتیمی بکشد خدای متعال به عدد هر مویی که دست خود را روی آن می‌گذارد یک ثواب برای او می‌نویسد.»8
علی(ع) در بستر احتضار و شهادت بر رعایت حال یتیمان تأکید کرد و فرمود: «خدا را خدا را در مورد یتیمان، نکند آن‌ها گاهی سیر و گاهی گرسنه بمانند، نکند آن‌ها در حضور شما در اثر عدم رسیدگی از بین بروند!»9

با توجه به آیات قرآن کریم و روایات منقول از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) باید با ایتام به نیکی و مهربانی سخن گفت و رفتار کرد و به شیوه پسندیده‌ آنان را اطعام و پوشاک داد و در همه احوال آنان را گرامی داشت، هیچ‌گاه نباید آنان را آزرد و یا با خشونت با آنان برخورد کرد و با تندی آنان را از خویش دور نمود.
در قرآن کریم آمده است: «با یتیمان سخن نیکو و دل‌پسند بگویید، آنان را اطعام کنید، آن‌ها را گرامی دارید و به آنان پناه دهید و هرگز آنان را آزرده خاطر و از خود دور نکنید.»10

آیت‌الله شیخ یوسف صانعی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به سؤالی توسط نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در جمهوری اسلامی ایران در خصوص کودک‌آزاری گفته‌اند: «کودک‌آزاری نه تنها به عنوان آزار و اذیت انسان‌ها که حرام و جرم و گناه است، و نه تنها به عنوان اذیت موجود زنده جانداری که اذیت را با جان خودش و با غریزه خودش درک می‌کند که مورد تهدید و عذاب الهی و قرار گرفتن آزار دهنده آن‌ها در آتش جهنم، حرام می‌باشد، بلکه حرمت و گناه ویژه و خاص خود را دارد، چون آزار آن‌ها سخت خلاف عواطف و وجدان بشری و علاقه انسانی بوده و هست و آزار کسانی است که توان دفاع از خود را نداشته و ندارند و باید به خدای بزرگ و مهربان و قادر و انتقام گیرنده از ظلم مظلومان از این گناه پناه برد و از ذات باری تعالی و رب‌ العالمین درخواست ریشه‌کن شدن آن و زنده شدن فرهنگ و عواطف انسانی را نمود.»11


*عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان
ارجاعات:
1. ماعون / 1 و 2.
2. فجر / 17 و 18.
3. بقره / 83.
4. بقره / 177.
5. تفسیر فخررازی، ج 31 / صفحه 220.
6. تفسیر مجمع البیان، ج 10 / صفحه 606.
7. مستدرک الوسائل، محدث نورى، ج 2، ص 474، مؤسسه آل البیت، قم. علی امیرخانی- مرکز فرهنگ و معارف قرآن
8. ثواب الاعمال، صفحه 237.
9. نهج البلاغه صبحی صالح، صفحه 421، وصیت 47.
10. ماعون/ 2. همچنین رجوع کنید به نساء/ 8 و 127، انسان/ 8 ، فجر/ 17، ضحى/ 6 و 9.
11. پایگاه اطلاع‌رسانی فقه‌الثقلین، پاسخ به سؤال کریستین سالازار ـ فولکمن، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در جمهوری اسلامی ایران.

بی خبری قائم مقام معاون اجتماعی بهزیستی از تنبیه کودکان یتیم
قائم مقام معاونت اجتماعی بهزیستی گفت: از تنبیه و داغ کردن 3 کودک یتیم در مرکز نگهداری کودکان مهر زنجان خبر ندارم و چنین اتفاقی غیر‌ممکن است.

به گزارش فارس، نبی‌الله عشقی ثانی درباره خبر داغ کردن 3 کودک یتیم در مرکز نگهداری کودکان مهر زنجان‌ گفت: از چنین اتفاقی هیچ خبری ندارم و به همین علت هیچ توضیحی نمی‌توانم بدهم، مربیان و مسئولان در مراکز نگهداری کودکان که از سازمان بهزیستی مجوز دارند حتی حق یک پشت دستی زدن به کودکان را ندارند و هرگز در این مراکز تنبیهی انجام نمی‌شود و به طور کلی تنبیه در مراکز بهزیستی ممنوع است.

وی گفت: چنین موضوعی تاکنون سابقه ندارد و اگر اتفاق افتاده باشد مربی و مسئولان مربوطه در آن مرکز حتماً به کمیته تخلفات بهزیستی احضار می‌شوند و اگر ثابت شود با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: سازمان بهزیستی صحت و سقم این خبر را بررسی می‌کند.

برخی منابع خبری با انتشار عکس‌هایی اعلام کردند که در مرکز نگهداری کودکان مهر زنجان‌ این شهر بر روی بدن 3 کودک یتیم به نام‌های زهرا، مریم و محمدمهدی داغ گذاشته شده است. که بر اثر آن صورت زهرا، پای مریم و گردن محمدمهدی سوخته است.

داستانی واقعی/ تماشاى فیلم جن*سی در روز قیامت !

تماشاى فیلم جن*سی در روز قیامت !

شاید جاى تعجب باشد که چطور میشود در آن روزى که جانها گداز بُوَد، بتوان افلام جنسى را تماشا کرد، ولى این حقیقت هست، داستان واقعى پایین را بخوانید تا باور کنید. پدر همراه یک شیخ و بقیه همراهان براى شستن متوفى پسر جوانش حاضر شده بودند تا اینکه آن جوان را شسته و دفن کنند. آن شیخ که مسئول شستن متوفى بود دستور داد تا آنرا از لباسش مجرد کنند ولى عورتش را با پارچه اى بپوشانند تا اینکه شروع به شستنش کنند.

هنگام برداشتن لباس مرده، توجه آنها به دستمال خونالودى افتاد که دست راست مرده را پیجانده بود ولى هنگامى که سراغ برداشتن آن دستمال رفتند پدر متوفى بر سر آنها داد و فریاد زد و شرط کرد که براى شستن پسرش هیچکس حق ندارد که آان دستمال را بردارد. شیخ مسئول درک کرد که یک رازى در آن دستمال نهفته هست ولى بهر حال براى شستن آن مرده بایست آن دستمال برداشته شود، پس در خفاء به همکارانش گفت که هنگام شستن آب زیادى را روى آن دستمال بریزید تا خودبخود از جایش کنده شود. پس او را شستند و آب زیادى را بر روى دست پیچیده شده ریختند و بمحض اینکه آن دستمال شل شد آنرا از جایش بر کند. پدر پس از اینکه دید آنها دستمال را برداشتند بر سر آنها پرخاش کرد و داد و فریاد کشید ولى پس از مدتى به گریه افتاد و به آنها گفت که حقیقت را براىیشان بازگو خواهد کرد تا درس عبرتى باشد براى دیگران.

او گفت که دیشب هنگامى که پسرم وارد خانه شد، من و مادرش که در حال شام خوردن بودیم به او تعارف کردیم که همراه ما بیاید و شام میل کند ولى با عصبانیت جواب داد که من میروم توى اتاقم و به نوکر خانه بگویید که غذایم را توى اتاقم بیاورد. سپس رفت توى اتاقش و در را قفل کرد. نوکر غذاىش را آماده کرد و رفت که غذا را نزد او ببرد ولى هر چه در میزد کسى در را باز نمیکرد. من و مادرش نگران شدیم و ما نیز هر چند در میزدیم او در را باز نمیکرد. بسیار نگران شدیم و فهمیدیم که حتما اتفاقى افتاده است، پس قفل در را شکستیم و وارد اتاقش شدیم، ولى منظره اى که دیدم مرا بسیار مبحوت کرد و اى کاش آنرا ندیده بودم !

پسر در حال تماشاى تلفزیون و در حالى که ریموت تلفزیون در دست داشت فوت کرده بود، ولى مصیبت بد تر از آن این بود که او در حال تماشاى فیلم مبتذل و جنسى جان خود را از دست داده بود. من رفتم که ریموت را از دستش بردارم ولى هر چه سعى کردم نتوانستم تا اینکه فهمیدم اصلا ممکن نیست. پس براى حفظ آبروى خودم و پسرم، چاقویى آوردم که دستش را ببرم، ولى پس از اینکه کمى آنرا بریدم بسیار خون از آن جارى میشد و رحمت و شفقت پدریم سبب شد که ادامه ندهم، ولى تا آنجاییکه توانستم اطراف ریموت که خارج از کف دستش بود را بریدم ولى قسمتى از آن همانطور که الآن میبینید هنوز در دستش باقى است و نمیشود دستش را باز کرد و آنرا بیرون آورد.

سپس آنها مرده را شستند و با همان ریموت انرا دفن کردند تا روز قیامت !

---------------------------------------

پیامبر صلى الله علیه و سلم در حدیث صحیح فرموده است که: “یبعث المرء على ما مات علیه” یعنى: “هر شخصى بر همان حالتى که مرده باشد (در روز قیامت) بر میخیزد.”

پس خودتان قضاوت کنید که این جوان در روز قیامت در چه حال و احوالى برمیخیزد ! بدون شک در حال تماشا کردن آن فیلم مبتذل، ولى با گریه و زارى نه با لذت جنسى ! مگر اینکه خداوند از روى لطف و رحمتش او را مغفرت و ستر کند.

خداوندا، همه گناهان ما را مغفرت و ستر کن و ما را از سوء خاتمه نجات بده، آمین.

منبع: سنی نیوز

بچه ی بی ادب!!

بی تربیت !!!

راحت طلبی یه روزی کار دستت می ده مطمئنم

راحت طلبی یه روزی کار دستت می ده مطمئنم

دار زدن آدم برفی

نا امید و خسته ! آخرین راه اینه !!!

هیچ جا حق نداری بری! حتی توی زمین

وایسا ! اینور نرو ! اونور نرو ! پایینم که حق نداری زمین رو حفر کنی و بری ! بالا هم که نمی تونی بری !
فقط بمیر !!!

سگ زبون دراز

زبونو برم !!!

دستشویی مخصوص بانوان - دستشویی مخصوص آقایان

دستشویی مخصوص بانوان - دستشویی مخصوص آقایان

گهی زین به پشت و گهی پشت به زین

گهی زین به پشت و گهی پشت به زین !!!

بد شانسی به این میگن

بد شانسی به این میگن !!!

تبلیغات ! نایک !

تبلیغات ! نایک !

آبروی نستله با این تبلیغات رفت

آبروی  نستله با این تبلیغات رفت !

ورود به همه جا ممنوع !

ورود ممنوع ! فقط بپرید !

این شرت منه !

این شرت منه !

تبلیغات به این میگن !!! لیوان تبلیغاتی هارو نگاه کن

تبلیغات به این میگن !!! لیوان تبلیغاتی هارو نگاه کن

تله موش بزرگ مخصوص دزد تا حالا دیده بودی

تله موش بزرگ مخصوص دزد تا حالا دیده بودی

این میره یا بر میگرده ؟

 این میره یا بر میگرده ؟

چیکار کنه سردشه دیگه

چیکار کنه سردشه دیگه !!!

بی تربیت ! خجالت هم خوب چیزیه

بی تربیت ! خجالت هم خوب چیزیه

یعنی میشه ماشینو اینطوری از شن درآورد ؟

واقعا که ... ! یعنی میشه ماشینو اینطوری از شن درآورد ؟