˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

معرفی کامل برنامه های نوروز 88 در سیمای ایران

شبکه اول سیما

شبکه یک سیما نیز با برنامه های متنوعی در نوروز حضور خواهد داشت. از مهمترین برنامه های این شبکه پخش فیلم برنده ی اسکار 2009 با عنوان میلیونر زاغه نشین و همچنین سریال اشک ها و لبخندها به کارگردانی حسن فتحی خواهد بود.

::‌ میلیونر زاغه‌ نشین



این فیلم به کارگردانی دنی بویل و بازیگرانی نظیر دوپاتل، فریدا پینتو و آنیل کاپور به تازگی موفق شده در جشنواره اسکار 8 جایزه را در بخش های موسیقی متن، بهترین ترانه، بهترین میکس صدا، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی از آن خود کند. میلیونر زاغه نشین پیش از مراسم اسکار نیز جوایز بسیار دیگری را از آن خود کند.

::‌ اشک‌ها و لبخندها


این سریال داستانی به کارگردانی "حسن فتحی" در 13 قسمت 45 دقیقه ای برای پخش در ایام نوروز در خانه‌ای قدیمی در منطقه درکه تهران در حال آماده شدن است. در این مجموعه تلویزیونی که تهیه کنندگی آن را "اسماعیل عفیفه" برعهده دارد، بازیگرانی چون مهدی هاشمی، گوهر خیراندیش و شهره لرستانی، برزو ارجمند، لیلا اوتادی، هومن برق‌نورد، کیانوش گرامی، مهشاد مخبری و محسن نقیبیان، سینا رازانی، عباس ظفری و... به ایفای نقش خواهند پرداخت.




فیلمنامه "اشک‌ها و لبخندها" را که علیرضا کاظمی‌پور به نگارش در ‌آورده درباره زنی به نام شمسی است که برای سرو سامان دادن به زندگی پسر خلافکارش، 15 روز از زندان مرخصی می‌گیرد. او پس از آزادی، به خواستگاری دختر برادرش می‌رود و برادرش، حشمت که یک سینمادار قدیمی است، جرات نه گفتن به خواهرش را ندارد؛ بنابراین برای دست به سر کردن او یک دروغ تازه می‌گوید، غافل از این که این دروغ به ظاهرکوچک همه چیز را به هم می‌ریزد.

سایر عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: کارگردان: حسن فتحی، مدیر نور و تصویر:‌جواد صفا،‌ صدابردار: صالح حبیبی، طراح صحنه و لباس: پیام فروتن، طراح چهره‌پردازی: مهری شیرازی،‌ دستیار اول کارگردان: محمدرضا رستمی، برنامه‌ریز: سعید عباسی، منشی صحنه: زهرا غلامی، تصویربرداران: خسرو دادگر مرام، حسن زارع، تدوین: بابک رضاخانی، موسیقی متن: حمیدرضا صدری، طراح عنوان بندی: ساسان توکلی فارسانی، عکاس: محمدفوقانی، مدیر روابط عمومی: محمد رسول صادقی، جانشین تولید: ناصر هادیا‌ن‌فر، مدیر تدارکات: مهدی پیله وریان، امورمالی و اداری:نعمت گودرزوند چگینی و مدیر تولید: عزیز علیزاده

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است:"شمسی شال‌فروش" به علت تصادف در زندان است. در زندان به گوشش می‌رسد که تنها پسرش "خسرو" درگیر کارهای خلاف شده است. شمسی از زندان پانزده روز مرخصی می‌گیرد تا با پیدا کردن یک دختر مناسب برای ازدواج با پسرش او را به سر و سامان برساند. بعد از آزادی او سراغ برادرش "حشمت" که از سینماداران قدیمی است، رفته و از دخترش "نگار" خواستگاری می‌کند. حشمت که شهامت مخالفت با خواهر را ندارد به دروغ می‌گوید که نگار نامزد دارد و این آغاز ماجراست...

::‌ مستند آینه فرهنگ


این مستند با محوریت شخصیت‌های ادبی و فرهنگی و اثر گزاری این شخصیت‌ها در جامعه برای پخش در ایام نوروز در حال تولید است. سیما این مجموعه با نگاهی تازه به شخصیت‌های ادبی و فرهنگی همچون حافظ، سعدی، فردوسی، سهراب سپهری، ملک الشعراء و ... تهیه ‌شده و هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.

هر یک از قسمت‌های "آینه فرهنگ" را که به تهیه‌کنندگی سعید رشتیان در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای تولید می شود یکی از کارگردانان از جمله جواد توانا، مجید عاشقی، سحر سلحشور، اعلا محسنی، پژمان مظاهری‌پور، سعید تارازی، شهروز توکل، لقمان خالدی و خاطره حناچی ساختند و منوچهر مشیری، پیروز کلانتری و مهرداد اسکویی مشاوران پروژه هستند.


*****

شبکه دوم سیما



شبکه دو سیما در ایام نوروز فیلم‌های خود را ساعت 17:30 به روی آنتن می‌فرستد و تکرار آنها نیز روز بعد ساعت 23 پخش خواهد شد. از فیلم‌های خارجی که قرار است در ایام نوروز از شبکه دو پخش شود می‌توان به "راه حل نهایی"، "توطئه 1"، "توطئه 2"، "میهمان"، "دنیای بدون دزد"، "کلاه چرمی‌ها"، "شکست"، "گرگ آبی"، "آقای 3000"، "رستگاری"، "لونا روح یک وال" و "ماجرای دسپرو" اشاره کرد.
"حول حالنا"، "اینجا بودن" و "حلقه" نیز از تله فیلم‌های ایرانی است که در این مدت از شبکه دو پخش می‌شوند. همچنین اداره کل تولید پویا نمایی که بزرگترین موسسه تولید انیمیشن در کشور است برای نوروز 88 کارتونهای جذاب و فراوانی را تدارک دیده است.

::‌ حول حالنا


گروه فیلم و سریال شبکه دو برای لحظه تحویل سال تله فیلمی به کارگردانی ابراهیم شیبانی را پخش می کند. این فیلم نود دقیقه ای در سه اپیزود، زندگی سه خانواده را در لحظات تحویل سال نشان می دهد، زندگی یک مادر بزرگ و نوه اش، زندگی یک شیرینی فروش و لحظات از آغاز سال نو با عروس و دامادی جوان.




این فیلم که به تهیه کنندگی حسن کلامی است با بازی بازیگرانی چون : گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، میلاد کی مرام و نیره فراهانی همراه است و نوشته محمود و سیاوش طالبیان است.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از:

تصویربردار: سهیل نوروزی
گریم: فرید کشن فلاح
صدابردار: آرش برومند
مدیر تولید: محمد علی محمودی
تدوین: مهدی حسینی وند
صداگذار: محسن روشن

::‌ برای کودکان و نوجوانان


سریال بیست و شش قسمتی آژی دهاک به نویسندگی و کارگردانی کساوندی و "دوستان جنگل" به کارگردانی بادکوبه به همراه "ماجراهای کج و کوله" شاخص ترین کارتون هایی جذاب تدارک دیده شده با حال و هوای نوروزی و شاد است.

کارتون های دیگر نیز مانند: "خاطرات کوچک یک مرد بزرگ"، سریال سیزده قسمتی "حفره"، فیلم تلویزیونی "رستم و برزو" و مجموعه "زبرو زرنگ" ، "شیطنت های کودکانه"، سریال13 قسمتی "قصه های تقی" و مجموعه 13 قسمتی "کوکو قصه امروز کو"، "لی لی حوضک"، مجموعه "شاغل قرآنی" و فیلم "ملکه مورچه ها" تنها بخشی از برنامه های جدیدی است که در قالب برنامه های کودک و نوجوان در نوروز 88 از شبکه دو پخش می شود. 18 فیلم سینمایی نیز برای کودکان و نوجوانان در این ایام پخش خواهد شد.

در ضمن در ایام نوروز در برنامه پر طرفدار فیتیله، 70 آهنگ جدید با مضامین سنن و آیین‌های نوروزی، مراسم دید و بازدید و ... با اشعار مصطفی رحمان دوست و اسدا... شعبانی پخش می‌شود. همچنین برای تیتراژ پایانی برنامه هر روز شعری از امامان خوانده می شود که از حضرت علی (ع) شروع می‌‌شود. در هر برنامه پنج نمایش و در مجموع 80 نمایش پخش می‌شود. زمان هر برنامه 60 دقیقه است. کودکان و نوجوانان از 29 اسفند متنظر برنامه های جذاب و دیدنی فیتیله ویژه عید نوروز باشند.


همچنین شبکه دو بعد از گذشت سالهای متمادی بار دیگر میزبان عروسک محبوب بچه ها "کلاه قرمزی" در تلویزیون است. سریال "کلاه قرمزی 3" در ایام عید هر روز در ساعت 16 پخش می شود.



در این سریال دو عروسک جدید به نام های "گی گی لی" و "پسر عمه زا" ، "کلاه قرمزی" و "پسرخاله" را همراهی می کنند. همچنین بازیگرانی همچون ایرج طهماسب، حمید جبلی، باران کوثری، امین حیایی، علیرضا خمسه، شهرام قائدی، رضا شفیع جم، منوچهر آذری، پانته آ بهرام، آتیلا پسیانی، و ... بازی می کنند. ضمن اینکه ابراهیم حاتمی‌کیا نیز جزو مهمانان ویژه این سریال است که کلاه قرمزی در قالب محتوایی شاد برای عید دیدنی به همراه باران کوثری به خانه‌ آنها می‌رود و ...



"خاله شادونه" در برنامه ای ویژه خردسالان با عنوان "شکوفه های بهاری" ظاهر می شود و پخش "خاله سارا همیشه بهار" در سبک و فرمی جدید به صورت زنده و انیمیشن در ایام عید آغاز می شود.
برنامه عروسکی"چهل تکه" و انیمیشن "دانشمندان" که برای اولین بار روایت گر زندگی دانشمندان ایرانی برای کودکان است، نیز از دیگر برنامه های گروه کودک و نوجوان است.

برنامه کودک و نوجوان در ایام عید هر روز از ساعت 8 تا 13و شب ها ساعت 22 برنامه جدید "شب بخیر بچه ها" که برای بچه ها قصه گویی می کند پخش خواهد شد.

ماه عسل


"ماه عسل" نام مجموعه نوروزی شبکه دوم است که شاهد احمدلو آن را کارگردانی می‌کند. این مجموعه در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه شده که هر شب ساعت 21:10 از این شبکه پخش می شود.
داستان "ماه عسل" را "فلورا سام" نوشته است و بازیگرانی نظیر سعید پورصمیمی، محمد مطیع، پروانه معصومی، افسر اسدی، امیرحسین صدیق، یوسف تیموری، سحر ولدبیگی، کمند امیرسلیمانی، فلورا سام، نفیسه روشن، لیلا بلوکات، علیرضا اشکان و شاهرخ استخری در آن ایفای نقش می‌کنند.



سایر عوامل مجموعه "ماه عسل" عبارتند از: مدیر تولید: عباس دقاقی، مدیر تصویربرداری: احمد احمدی، صدابردار: هادی افشار، طراح صحنه: پیام سوری، ظراح لباس: رویا ذوالفقاری، گریم: رضا رادمنش، عکس: فریال اوجی و ...

در خلاصه ای از داستان این سریال آمده : ماه عسل درباره زندگی "امیر و شیرین" دختر و پسر جوانی است که قصد دارند با هم ازدواج کنند اما برای آنها موانعی به وجود می آید که لحظات تلخ و شیرین را رقم می زند. در حالی که پدر خانواده با ازدواج آنها مخالف است، هر دو خانواده‌ راهی شمال شده اما در شمال با مشکل جدیدی روبه‌رو می‌شوند؛ بیماری مهلکی زنبورداری آنها را تهدید به نابودی می‌کند. امیر تلاش می‌کند برای حل این مشکل به خانواده کمک کند اما او دست به هر اقدامی می‌زند که نتیجه معکوس می‌گیرد، به همین دلیل اختلافات او با پدر روز بروز بیشتر می‌شود.

در سریال "ماه عسل"، سعید پورصمیمی نقش خان‌بابا را بازی می‌کند، محمد مطیع نقش پدر خانواده را به عهده دارد، پروانه معصومی نقش طوبی را بازی می‌کند، یوسف تیموری هم امیر است و نفیسه روشن بازیگر نقش شیرین است.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به افسر اسدی (فخری)، سحر ولدبیگی (شیرین عمه)، فلورا سام (شیوا)، شاهرخ استخری (فرهاد)، علیرضا اشکان (نیما)، امیرحسین صدیق (خسرو)، کمند امیرسلیمانی (جواهر)، خاطره حاتمی (نسیم) و راضیه برومند (مادر امیر) اشاره کرد. شاهد احمدلو تا پیش از این علاوه بر فیلم‌های کوتاهش، دو فیلم بلند"چند می‌گیری گریه کنی" و "اگه میتونی منو بگیر" را کارگردانی کرده و "ماه عسل" اولین تجربه او در مدیوم تلویزیون محسوب می‌شود.

شبکه سوم سیما



شبکه سوم سیما نیز با برنامه های متنوعی در نوروز حاضر خواهد شد. از مهمترین برنامه های این شبکه پخش سری دوم مرد هزار چهره با عنوان "مرد دو هزار چهره" به کارگردانی مهران مدیری است.

::‌ مرد دو هزار چهره


گزارشی از این سریال به نقل از خبرگزاری فارس: بیشتر مخاطبان آثار "مهران مدیری" او را کارگردانی صاحب سبک در تولید آثار طنز می‌دانند و معمولا آثار این کارگردان با توجه به ذوق و سلیقه‌ای که در ساخت از خود به‌خرج می‌دهد، معمولا گوی سبقت را از سایر رقبای خود در حوزه طنز می‌رباید ...

با توجه به اینکه معمولا ساخت سری‌های دوم و سوم از یک کار موفق همیشه جواب نمی‌دهد و از سوی مخاطبان با استقبال روبرو نمی‌شود، مهران مدیری این بار در ساخت "مرد دوهزار چهره" دست به ریسک بزرگی زده است. بنابراین گزارش، او این روزها در خانه‌ای وسیع واقع در یکی از کوچه‌های خلوت ولنجک بی‌سرو صدا مشغول ساخت "مرد دوهزار چهره" است.



این ساختمان که در حیاطی پر درخت واقع شده، سه طبقه دارد و در هرطبقه گروهی مشغول کارند. در حقیقت طبقه اول و دوم جزو لوکیشن‌های تصویربرداری است و یکی از اتاق‌های طبقه سوم به تدوین و دیگری نیز به نویسندگان اختصاص دارد. میانه تصویربرداری موقعیت دوم به لوکیشن رسیده‌ایم. صدرالدین حجازی و بیوک میرزایی به همراه مهران مدیری در یکی از اتاق‌های طبقه دوم مشغول ایفای نقش هستند و فضا برای کار به قدری کم است که جایی برای ایستادن و تهیه گزارش نیست. از ویژگی‌های این ساختمان این است که طبقات و اتاق‌ها از کاغذ دیواری‌های متفاوتی پوشیده شده‌اند و طبقه دوم کتابخانه بزرگی دارد که پر از کتاب است. البته هر گوشه‌ای پر از وسایل صحنه است و هرچه که بخواهید در میان آنها دیده می‌شود.

شبکه چهارم سیما


شبکه چهار سیما نیز فیلم ها برنامه های متنوعی را تدارک دیده که هر کدام در جایگاه خود قابل ملاحظه است. در مطالب زیر گزیده ای از این برنامه ها را مرور خواهید نمود :

::‌ غـار


این فیلم ترسناک و افسانه‌ای علمی 27 اسفند از این شبکه پخش می‌شود. غــار به کارگردانی بروس هانت تولید سال 2005 آلمان و آمریکا است و در آن کول هاوزر، ادی سبریان، ماریس چستنات، لینا هدی و پایپر پرابو نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم 97 دقیقه‌ای آمده است: عده‌ای پژوهشگر هنگام حفاری در جنگلی در رومانی به یک دیر بزرگ برمی‌خورند که قدمتش به قرن سیزدهم میلادی برمی‌گردد و...

فروش جهانی فیلم "غار" 33 میلیون دلار بوده. این فیلم اولین تجربه کارگردانی بروس هانت است که پیش از این به عنوان دستیار کارگردان در مجموعه سینمایی "ماتریکس" ساخته برادران واچووسکی حضور داشته است .

::‌ مکس پین



فیلم حادثه‌ای جنایی"مکس پین" به کارگردانی جان مور بر مبنای یک بازی رایانه‌ای معروف به همین نام ساخته شده که سال 2001 به بازار آمد. مارک والرگ در این فیلم نقش پلیسی به نام مکس ‌پین را بازی می‌کند که وقتی اعضا خانواده او به شکلی وحشیانه به قتل می‌رسند، برای انتقام از قاتلان وارد عمل شده و به این شکل به درون دنیای تبهکاران کشیده می‌شود .



مکس پین سال 2008 با بودجه‌ای 35 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن 85میلیون دلار بود. بو بریجز، میلا کانیس، کریس اودانل و نلی فورتادو دیگر بازیگران این فیلم 100 دقیقه‌ای آمریکایی هستند که با واکنش عمدتاً منفی منتقدان رو به رو شد. جان مور کارگردان "مکس پین" سازنده فیلم‌هایی چون "پشت خطوط دشمن"، "پرواز ققنوس" و بازسازی "طالع نحس" است.

شبکه پنجم سیما - شبکه تهران


عید امسال



مجموعه تلویزیونی عید امسال به کارگردانی سعید آقاخانی نوروز 88 از گروه فیلم وسریال پخش می شود. "عید امسال" در 15 قسمت 35 دقیقه‌ای تهیه شده و از روز 30 اسفند ماه تا 14 فروردین از شبکه تهران به روی آنتن خواهد رفت.



داستان‌های این سریال را "سعید فرهادی" نوشته است و بازیگرانی نظیر مجید صالحی، مهران غفوریان، علی صادقی، محسن قاضی مرادی، بهنوش بختیاری، امیر غفارمنش، شهرام قائدی، علی صالحی، بیتا سحرخیز، شایسته ایرانی، فاطمه شکری و نیما جعفری بازیگر نقش کودک در آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان مجموعه تلویزیونی "عید امسال" که از مضمون طنز برخوردار است و درباره اتفاقاتی است که در ایام نوروز برای یک خانواده رخ می‌دهد، محمود رضوی به همراه محمد مهدی عسگرپور تهیه کنندگی مجموعه تلویزیونی "عید امسال" را بر عهده دارند. سایر عوامل این سریال عبارتند از: دستیار اول و برنامه‌ریز: فرشاد ارج، مدیر تصویربرداری: ناصر کاووسی، صدابردار: کامران کیان ارثی، طراح صحنه و لباس: حسین آری نژاد، چهره پردازی: بابک اسکندری،‌ مدیر تولید" محمد صادق آذین، جانشین تولید: مهدی جهانگیری و مدیر تدارکات: حمید پرهیز.

***

فیلم های سینمایی : مارهای آناکوندا2، الواح زرین، سرزمین ستمدیده عراق، چند روز مهربانی، تحت تعقیب، به نام پادشاه، هالک شگفت انگیز، مادرزن سلام، جنگ سالاران، چاپلین، مامور انتقال3، قیام اژدها، تماس تصادفی، قتل عادلانه، به شمال خوش آمدید، تله فیلم آب و آینه، از بچه ها اجازه بگیرید، کلاهبرداران، ده هزار سال قبل از میلاد، عنکبوتهای یخی، کوسه های خشمگین در ایام نوروز پخش می شوند.

:: مارهای آناکوندا 2



مارهای آناکوندا 2 به کارگردانی دوآیت اچ لیتل محصول 2004 کشور آمریکا است. بازیگران این فیلم جان مسنر، کادی استرایک لند، متیو مارسدن و نیکلاس گنزالس هستند. این فیلم قرار است سه شنبه 27/12/87 ساعت 22:30 از شبکه تهران پخش گردد.

خلاصه داستان : یک گروه علمی تحقیقاتی برای یافتن گیاه نادری به اسم ارکیده خونی عازم کشور آسیایی برونئی می شوند . این گیاه دارای یک ماده شیمیایی است که باعث افزایش طول عمر انسانها می شود . گیاه در جنگلهای دور افتاده و خطرناکی می روید که دستیابی به آنجا به راحتی امکان پذیر نیست . اعضای گروه برای رسیدن به منطقه فردی به اسم بیل جانسن که به آنجا آشنایی دارد را استخدام می کنند . بیل بایستی اعضای گروه را از خطرات موجود بر سر راه دور نگه دارد و بزرگترین خطری که آنها را تهدید می کند مارهای آدمخوار و غول پیکر آناکوندا است که ارکیده ها روی آنها اثر گذاشته و آنها را بزرگتر، سریعتر و باهوش تر کرده است .

:: الواح زرین


الواح زرین عنوان فیلم سینمایی است که چهارشنبه 28 اسفندماه 1387 ساعت 22:30 از شبکه تهران پخش خواهد گردید. این فیلم به کارگردانی کانگ چنگ محصول 1970هنگ کنگ است. بازیگران این فیلم پینگ چین، هووا یوه، چیائو چیائو و میائو چینگ هستند.

خلاصه داستان : 12 لوح زرین نشانه قدرت امپراطوری است. هر کس صاحب این لوح باشد میتواند هر کاری انجام دهد. با ربوده شدن لوح ها توسط مردان بدسرشت، لونگ (چین پینگ) قهرمان ورزشهای رزمی تصمیم به بازگرداندن آنها می گیرد.لونگ مجبور می گردد تا با استادش نیز که با ربایندگان لوح ها همدست شده مبارزه کند. سرانجام با شکست آنها، لونگ موفق به پس گرفتن لوح ها می شود.

:: سرزمین ستم دیده عراق



سرزمین ستمدیده عراق عنوان فیلم سینمایی ای به کارگردانی سردار آکار است که شبکه تهران پنجشنبه 29 اسفندماه 1387 ساعت 13:30 پخش خواهد کرد. این فیلم محصول 2006 ترکیه است. بازیگران این فیلم نکاتی شاشماز، بیلی زین، غسان مسعود و گورکان اویگون هستند.

خلاصه داستان : در ٤ جولای ٢٠٠٣ قرارگاه نیمه رسمی و مخفی نظامیان ترکیه در شمال عراق توسط نیروهای آمریکایی- متفقین شان- به رهبری سام ویلیام مارشال مورد حمله قرار گرفته و تمامی ١١ نفر نظامی ترک دستگیر و با گونی هایی که بر سرشان کشیده شده اند، از قرارگاه تخلیه و به طرف خاک ترکیه اخراج می شوند. سلیمان یکی از افسران ارشد ترک که این کار را توهین به غرور نظامی خود و سربازان ترک می داند، خودکشی می کند. او قبل از مرگ نامه ای خطاب به دوستش پولات عالمدار نوشته و از او می خواهد تا انتقام این بی حرمتی را از نیروهای آمریکایی و شخص سام ویلیام مارشال بگیرد.

:: چند روز مهربانی



جمعه سی اسفند ماه 1387 شبکه تهران در ساعت 13 فیلمی با عنوان چند روز مهربانی به کارگردانی سعید اسدی پخش خواهد کرد. بازیگران این فیلم محمود عزیزی، زهره حمیدی، رحیم نوروزی، نعیمه نظام دوست، بهاره حسینی، آزاده مهدی زاده و فاطمه شکری است.

خلاصه داستان : داستان مردی است (با بازی محمود عزیری) که عاشق فیلمهای هندی و سفر به هند است. او ضمناً مردی است خسیس که به خاطر ولخرجی کم و کمک نکردن به بچه هایش، مورد شماتت و اختلاف فرزندانش می باشد. روزی وکیلی از هند به او زنگ می زند که او صاحب فرزند پسری است. همین باعث ایجاد اختلاف بیشتر در بین خانواده و خصوصاً همسرش که به او اتهام خیانت می زند. درحالیکه خودش نیز از این ماجرا خیردار نیست. او پیش مادرش می رود و ماجرا را جویا می شود و مادرش به او می گوید که زمانیکه خانواده آنها در سالهای دور در هند زندگی می کرده اند، پدرش در سن جوانی برای او از هند یک همسری اختیار کرده، و زمانیکه در حال سفر با قطار بوده اند برایشان تصادفی پیش می آید و آنها به ایران منتقل می شوند و او حافظه اش را نیز از دست می دهد.



:: تحت تعقیب


تحت تعقیب به کارگردانی تیموربکمامبتوف محصول 2008 آمریکا- آلمان، روز اول عید نوروز ساعت 13:30 از این شبکه پخش خواهد شد. بازیگران این فیلم جیمز مک اَووی، مورگان فریمن، آنجلینا جولی و ترنس استمپ هستند.



خلاصه داستان : وسلی پسرجوان افسرده ای با اضطراب شدید است که به خاطرآنها قرص می خورد. اوکارمند حسابداری یک شرکت بزرگ با یک رئیس زن چاق و خشن به نام جنیس است و همکاری به نام بری که با شوخی های بی مزه اش، وسلی را عصبی می کند. وسلی آرزو دارد که روزی بتواند از این زندگی کسالت با روبی روح نجات یابد ودرمانی بر درد اضطراب هایش بیابد. تا اینکه یک روز در دارروخانه ای که همیشه ازآن قرص اعصاب تهیه می کند با زنی ملاقات می کند که از او میخواهد به تشکیلات آنها بپیوندد. این زن که نامش فاکس است به وسلی میگوید، پدر وسلی هم که درکودکی وسلی و خانواده اش را ترک کرده عضو این گروه بوده و همان روزکشته شده است.

:: به نام پادشاه


یکشنبه 2/1/88 به نام پادشاه محصول کشور 2007 آمریکا، کانادا و آلمان است که یکشنبه 2 فروردین ماه 1388 از ساعت 13:30 پخش خواهد شد. این فیلم به کارگردانی اوبول و بازی جیسون استتام، لی لی سوبیسکی، جان رایز دیویس و ران پرلمن است.




خلاصه داستان : داستان فیلم مربوط به مردکشاورزی است که به همراه همسر و فرزندش در مزرعه اش زندگی می کند و زندگی بسیار ساده ای دارد او درکودکی در این دهکده رها شده و توسط مرد دهقانی بزرگ شده است. روزی همسرش به همراه پسرشان برای فروش محصول و دیدن خانواده اش به شهر میرود و درست در همان لحظات اولیه ورودشان، گروهی یاغی به آنجا حمله ور شده و پسرش را می کشند و زن را نیز به اسیری میبرند. این ارتش وحشی موجوداتی فاقد شعورانسانی و درحقیقت افرادی شبیه انسان اند که ماسکهایی به صورت دارند و بی چون و چرا از اربابشان که مردی سنگدل است و قصد تصرف فرمانروایی را دارد پیروی می نمایند

هالک شگفت انگیز

هالک شگفت انگیز دوشنبه سوم فروردین ماه 1388 از ساعت 13:30 در شبکه تهران پخش خواهد گردید. این فیلم به کارگردانی لوییس لتریر و بازی ادوارد نورتون، لیوتیلور، تیم روث و ویلیام هرت، محصول کشور2008 آمریکا است.




خلاصه داستان : بروس بنر (ادوارد نورتن) دانشمندی است که بر روی پروژه استفاده از اشعه گاما برای درمان سربازان کار می کند. بروس که در قسمت قبل فیلم هالک از دست ارتش آمریکا فرارکرده بود به یک کشورآمریکای لاتین پناه آورده است و درآنجا زندگی پنهانی به عنوان یک کارگر کارخانه دارد. اما ارتش آمریکا موفق میشود بروس را از طریق ارتباط اینترنتی که وی بایک دانشمند به نام دکتر ساموئل استرنز دارد، بیابد ویک گروه را برای کشتن او اعزام می کند که سرکردگی آن با مردی جنگجو و خشن به نام بلانسکی است که یک روسی الاصل است که در انگستان آموزش نظامی دیده است. آنها پس از رسیدن به محل اختفای بروس با او درگیرمیشوند، بروس در اثر عصبانیت تبدیل به غول عظیمی میشود که گروه نظامی در مقابل اوکاری از دستشان بر نمی آید.

:: مادر زن سلام



مادر زن سلام محصول 1385 کشورمان به کارگردانی خسرو ملکان و بازی فتحعلی اویسی، فرزانه کابلی، مریم امیرجلالی، محسن قاضی مرادی، نفیسه روشن، کتایون اویسی و سمیرا گودرزی، سه شنبه چهارم فروردین 1388 پخش خواهد شد.





خلاصه داستان : دختر یک مرد سنتی، پس از ازدواج زندگی زناشویی ناموفقی دارد. پدرش که از این موضوع آگاه است تصمیم می گیرد برای ازدواج دو دختر دیگرش شرایطی قائل شود. به همین منظور شرایط خود را به صورت یک بخش نامه بر روی کاغذ می آورد و از خواستگارها می خواهد طبق مفاد مندرج شده، پا پیش بگذارند!

:: جنگ سالاران


جنگ سالاران محصول کشور 2007 هنگ کنگ و چین به کارگردانی پیتر چان و بازی جت لی، اندی لاو، تاکشی کانشیرو و جینگلی زائو چهارشنبه ساعت 21 بر روی صفحه تلویزیون و شبکه تهران خواهد آمد.


خلاصه داستان : براساس این فیلم که در دهه هفتادقرن نوزده میلادی یعنی در اواخر دوران حکومت سلسله چینگ می گذرد، مناطق مختلف کشور چین دچار قحطی وجنگ میشوند. یکی از افسران نظامی به نام تانگ چینگ یون که درجنگ شکست میخورد اسیر راهزنهای کوهستان شده و با دونفر از فرماندهان آنها به نام اویانگ و جائوآرخو پیمان برادری می بندد تا به اتفاق هم به مردم خدمت کنند و ضمن تهیه آذوقه برای آنها، با ظلم و جور نیز مقابله نمایند.

:: چاپلین


چاپلین محصول کشور 1992 انگستان و فرانسه به کارگردانی ریچارد آتنبورو و بازی رابرت دانی جی آر، جرالدین چاپلین، پائول رایس و جان تاو پنجشنبه 6/1/88 از ساعت 13:30پخش خواهد شد.
خلاصه داستان : براساس کتاب زندگی من نوشته چارلزچاپلین و کتاب "چارلی، زندگی وهنرش" نوشته دیوید رابینسون. فیلم درباره دوران های مختلف زندگی و کاری چارلز اسپنسر چاپلین نابغه هنر سینما و سلطان سینمای کمدی جهان از دوران کودکی تا زمان مرگش است. اینکه چگونه در کودکی مادرش که یک بازیگر تئاتر درجه دو است، تئاترهایش مورد توجه مردم قرار نمی گیرد و همین باعث بیکاری وی می شود و سپس دچار بیماری جنون می گردد و کارش به تیمارستان کشیده می شود و چارلی و برادرش را مجبور به زندگی در نوانخانه می کنند.

:: مأمور انتقال 3


مأمور انتقال 3 محصول کشور 2008 فرانسه است. این فیلم به کارگردانی الیویه مگاتون و بازی جیسون استتام، ناتالیا راداکووا، فرانسیس برلند و رابرت نپر، جمعه 7/1/88 ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش خواهد شد.




خلاصه داستان : گروهی تبهکار قصد دارند هشت کشتی حامل زباله های صنعتی را وارد فرانسه نمایند. جانسون رئیس این گروه با وزیرتماس میگیرد و از او میخواهد که اجازه گذشتن این کشتی ها را از مرز به آنها بدهد، وزیرکه متوجه میشود آنها والنتینا دخترش را گروگان گرفته اند تا وی را مجبور به انجام این کار نمایند به صورت ظاهری با این درخواست موافقت می نماید. از سوی دیگر راننده ماشینی که والنتینا با آن گروگان گرفته شده، مردی به نام مالکوم است که به سراغ دوست صمیمی اش فرانک مارتین می آید تا از وی کمک بگیرد، اما گروه تبهکار وقتی می فهمند که مالکوم قصد داردکه از همکاری با آنها سر باز بزند او را تعقیب و به شدت زخمی می کنند و مالکوم درحالیکه نزدیک به مرگ است میتواند خود را به فرانک برساند.

:: قیام اژدها

قیام اژدها محصول 2008 کشور چین، هنگ گنک و کره جنوبی به کارگردانی دانیل لی و بازی اندی لائو، ساموهونگ کم بو، مگی کیو، وانس وو، شنبه 8/1/88 ساعت 13:30 پخش خواهد شد.

خلاصه داستان : سال 228 میلادی، زمانی است که کشور چین بین سه حکمران تقسیم شده است که عبارتند از: " وی"، " شو"، " وو" . کشور به واسطه جنگ های دائمی بین آنها دچارگرفتاری شده است و به واسطه رنج و قحطی درعذاب است . در این وضعیت نابسامان است که یک قهرمان به نام جائوزی لونگ، از قلمرو پادشاهی شو ظهورمی کند. زی لونگ از مرتبه سربازی شروع می کند و به خاطر شجاعت هایی که نشان میدهد به تدریج ارتقای درجه پیدا می کند و به مرتبه ژنرالی می رسد.

:: تماس تصادفی

تماس تصادفی یکشنبه 9/1/88 از ساعت 13:30 پخش خواهد شد. این فیلم به کارگردانی بنی چان و بازی لوئیس کو، باربی سو، نیک چئونگ و یی لیو، محصول کشور 2008 هنگ کنگ است.

خلاصه داستان : گریس دونگ زنی که متخصص طراحی روبات است و مدتی است که شوهرش فوت کرده و او با دخترخرد سالش فانگ روتینگ زندگی می کند، یک روز در حین رفتن به محل کارش به طور ناگهانی توسط یک گروه تبهکار و قاچاقچی مواد مخدر ربوده می شود و با خشونت دریک خانه متروک زندانی می شود. تبهکاران به اشتباه گریس را به جای فرد دیگری دستگیرکرده وگمان می کنند برادرگریس مقداری از مواد مخدرآنها را دزدیده است و از گریس نشانی برادرش را می خواهند.گریس در زمانی که تبهکاران در زندان نیستند موفق می شود با اتصال سیم های تلفن شکسته داخل اتاق یک تماس تصادفی با مردی به نام ابانگ برقرارکند.

:: قتل عادلانه


قتل عادلانه عنوان فیلم سینمایی آمریکایی است که در سال 2008 تولید شده. این فیلم قرار است دوشنبه 10/1/88 ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش شود. جان اِونت کارگردان این فیلم است و افرادی چون رابرت دنیرو، آل پاچینو، کارلا کاگینو و فیفتی سنت در این فیلم بازی می کنند.





خلاصه داستان : کارآگاه ترک و روستر پس از سی سال همکاری و خدمت در تشکیلات پلیس نیویورک خود را در آستانه بازنشستگی ‏نمی بینند. چون مجموعه ای از قتل ها وجود دارد که هنوز موفق به یافتن عامل آن نشده اند. ظاهراً این قتل ها همه از ‏طرف یک نفر صورت گرفته که اعتقاد دارد با این کار جامعه را از شر تبهکاران راحت می کند. او در تمامی صحنه ‏های جنایت خویش نوشته ای کوتاه به شعر از خود به جا می گذارد که تنها سرنخ موجود به شمار می رود. همزمان ‏کارن کورلی افسر آزمایشگاه پلیس با بررسی محل های جنایت به یافته های مشترکی رسیده و علاقمند به حل معما شده ‏است.

:: به شمال خوش آمدید


به شمال خوش آمدید عنوان فیلمی فرانسوی است که در سال 2008 تهیه و تولید گردیده. این فیلم به کارگردانی دنی بون و بازی کد مرد، دنی بون، زا فلیکس و لورنزو آسیلیا فورت از شبکه تهران پخش خواهد شد. روز ساعت پخش این فیلم سه شنبه 11/1/88 و 13:30 خواهد بود.
خلاصه داستان : فلیپ آبرامس که در یک اداره پست در شهر پروآنس، سمت مدیریتی دارد به درخواست همسرش ژولی تقاضای انتقال به یک شهرساحلی نظیرکاسی می کند، اما درخواستش رد میشود. زیرایک معلول در اولویت است، او بار دیگر و این بارتقاضای انتقال به شهرساحلی سنری سومر را میدهد و این بار وانمود به معلولیت می کند تا درخواستش حتماً قبول شود، اما درآخرین لحظات جلوی بازرس دستش رو میشود وکمیته انضباطی یک انتقالی تأدیبی به شهری درشمال برگ دراستان نرمادوگاله را برایش در نظرمی گیرد.

:: آب و آینه


چهارشنبه 12/1/88 ساعت 13:30 فیلمی از پوریا آذربایجانی با عنوان آب و آینه، محصول 1387 کشورمان با بازی بابک انصاری، آناهیتا هولت هوفر، نجمه یزدی نژاد، امیر رضا وزیزی و حسین موکاریان پخش خواهد شد.

خلاصه داستان : پیام اصلی این تله فیلم بررسی نقش ساده زیستی و ضرورت توجه به مناطق دور دست و فقیرنشین کشور است. آبتین جوانی امروزی است که برای دوری از شهر به روستایی پناه آورده تا آنجا معلم شود. اهالی روستا و کدخدا از آبتین استقبال می کنند. او با ماه جهان که دختر جوانی است و حشمت آشنا می شود و حشمت از جریان علاقه خود به دختر جناب که از خانواده اعیان است می گوید. آنها در عین حال با هم به تعمیر مدرسه و راه اندازی آن مشغول می شوند. آبتین به کمک دوستانش و مابقی اهالی روستا سعی در راه اندازی قنات روستا را دارند.

:: ازبچه ها اجازه بگیرید


از بچه ها اجازه بگیرید پنجشنبه 13/1/88 ساعت 13:30 پخش خواهد شد. این فیلم به کارگردانی اریک سیوانیان و بازی ساندرین بونیر، پاسکال لجیتیمس، آنه پاری لود و پیر کاسیگنارد، محصول کشور 2007 فرانسه است.

خلاصه داستان : سه خانواده باربیه، سوباگ و میشوله دوواران بچه های شیطان و گاه بی ادبی دارند و شیطنت های این بچه ها که مدام بیشتر میشود، والدین آنها را از زندگی بیزار کرده است. این سه خانواده وقتی با هم آشنا می شوند تصمیم می گیرند دنبال راه حلی بگردند تا کودکان خود را از کارهای ناپسندی که انجام می دهند بر حذر دارند. فرانسیس و ماری، والدین لولا و رافائل در خانواده باربیه و آنا و دیوید، والدین راشل وسالوم هم درخانواده سوباگ تصمیم می گیرند به یک روانشناس مراجعه نمایند و در این باره از او مشاوره بگیرند.

:: کلاهبرداران



ریدلی اسکات با کلاهبرداران به شبکه تهران می آید.این فیلم آمریکایی که در سال 2003 با بازی بازیگرانی چون نیکلاس کیج،سم راک ول،آلیسون لومان و بروس آلتمن ساخته شده جمعه 14/1/88 ساعت 13:30 بنمایش در می آید




خلاصه داستان : روی کلاهبرداری است که با شراکت دوست جوانش فرانک مدت هاست به کارکلاهبرداری های سازمان یافته مشغولند. روی ناراحتی اعصاب دارد و وقتی دچارتیک های عصبی میشود تمام سیستم بدنش به هم می خورد سپس دچار وسواس شدید میگردد. او قرص هایی صورتی رنگ میخورد که پزشکش به او داده است. اما وقتی قرص هاتمام میشود مجبور میشود به خاطر ناپدید شدن ناگهانی پزشک قبلی، به یک روانپزشک جدید مراجعه کند که نامش دکترکلاین است.

ده هزارسال قبل از میلاد


15/1/88 ساعت 13:30 فیلمی آمریکایی محصول سال 2008 میلادی با عنوان ده هزارسال قبل از میلاد به کارگردانی رولند امریک و بازی استیون استریت، کامیلا بل، کلیف کرتیس و جوئل ویرجل به نمایش در خواهد آمد



خلاصه داستان : در زمانه ای در دوره ما قبل تاریخ، پیر زنی به نام پیر مادر در میان قبیله ای که به دلیل کاهش جمعیت ماناک ها (ماموت) دچار قحطی شده اند پیشگویی می کند که با آمدن یک دختر چشم آبی، اوضاع قبیله تغییرخواهد کرد. زیرا پیر مادر زبان جانوران را میداند و فرستادن این کودک را علامتی میداند که قراراست آنها را به سوی مکان ماناک ها هدایت کند. این اتفاق می افتد و قبیله از مرگ نجات می یابد و دختر چشم آبی بسیار عزیز میشود و قرار است که قویترین و شجاعترین مردان جوان قبیله شوهر وی گردد.

:: عنکبوت های یخی


عنکبوت های یخی محصول 2007 امریکا به کارگردانی تیبورتکاکس و بازی بازیگرانی چون پاتریک مولدون، ونساویلیامز، توماس کالابرو و دیوید میلبرن، شانزدهم فروردین ماه 1388 ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش خواهد شد.



خلاصه داستان : یک گروه ورزشی نوجوان برای تمرین اسکی وآماده سازی برای مسابقات به کوههای لاست درمنطقه لوگان ایالت یوتا میروند. دش دشیل که دراین مکان به صورت خصوصی تعلیم اسکی میدهد، قبلاً یک قهرمان اسکی بوده که بر اثرحادثه ای پایش به شدت آسیب دیده و دیگر نتوانسته به صورت حرفه ای به این ورزش ادامه دهد. بین او و یکی از اعضای گروه ورزشی به نام چاد براون که بسیار مغرور است، کشمکشی درمیگیرد و منجر به مسابقه ای میشود که چاد درآن پیروز میگردد و باعث میشود که چاد، دش را به خاطر عدم آمادگی اش تحقیرکند. اما به زودی اتفاقاتی رخ میدهد که چاد را در نظرش نسبت به دش دچار تحول می کند. در نزدیکی پیست اسکی یک آزمایشگاه علمی قرار داردکه روی عنکبوت ها تحقیق می کند.

:: کوسه های خشمگین


کوسه های خشمگین محصول کشور 2005 آمریکا و بلغارستان است که هفدهم فروردین ماه از ساعت13:30 با کارگردانی دنی لرنر و بازی کارین نمک، ونسا انجل، کوربین برنسن و تاد ینسن نمایش داده خواهد شد.

خلاصه داستان : موجودات یک سفینه فضایی درسیاره ای دیگر در حال انجام آزمایشاتی هستند که ناگهان در اثر یک حادثه برخورد وتصادف، سفینه متلاشی شده یک سیلندر حاوی اشیای نارنجی رنگ راز آمیزی از آن به بیرون پرتاب شده و به زمین می رسد و پس از برخورد با یک کشتی روی دریا و متلاشی کردن آن به قعردریا فرو می رود. چند سال بعد یک زیردریایی تحقیقاتی که در همین نواحی( اطراف منطقه برمودا ) مشغول به کار است با مشکل بزرگی مواجه می شود. کوسه هایی که در اطراف زیردریایی هستند ناگهان ...



:: سینما خنده عنوان دیگری برای پخش فیلمهای سینمایی است که در نوروز 88 با فیلم هایی همچون به دنبال روباه، جنجال بزرگ، بی نظم منظم، منو اسب آبی، چیچو فرانکو علیه آلکاپن، شوالیه سیاه، پول و بردار و فرار کن، لله بچه ها، نیمکت گرمکن ها، جانی انگلیسی، پلیس بورلی هیلز (3)، تعطیلات مستر بین و ... ارائه می شود.