˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

حرمت استمناء در قرآن و روایات موافق با قرآن

به نام خدا  

حرمت استمناء در پاسخ به کسی که میگفت در قران این عمل نهی نشده و چون دروغ زشته پس نباید:

 

سلام  

 

بیشتر درد ما و تنها سبب درد ما جهالته

 

بهتره بدونیم که در قرآن کریم راه  ارضاء جن سی محصور در دو  مورد شده است :

 

یک ) همسر انسان ( چه در ازدواج دائم وچه در ازدواج موقت)

دو ) کنیز که در زمان ما به لطف خدا وجود نداره (البته )

 

و بر اساس این آیات که در دو سوره قرآن آمده و الان براتون ذکر میکنم

 ارضاء نیاز جن سی از غیر این دو راه تعدی از حدود خداست والبته دراین صورت  

دیگه گناه کبیره هم خواهد بود .

 

مثل زنا همجنس بازی و البته استمناء

 

آیات مربوطه: 

(1)  سوره معارج

 

وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ(29)

إِلَّا عَلىَ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانهُُمْ فَإِنهَُّمْ غَیرُْ مَلُومِینَ(30)

فَمَنِ ابْتَغَى‏ وَرَاءَ ذَالِکَ فَأُوْلَئکَ هُمُ الْعَادُونَ(31)

 

و آنها که دامان خویش را (از بى‏عفّتى) حفظ مى‏کنند، (29)

جز با همسران و کنیزان (که در حکم همسرند آمیزش ندارند)،  

چرا که در بهره‏گیرى از اینها مورد سرزنش نخواهند بود! (30)

و هر کس جز اینها را طلب کند، متجاوز است! (31)

 

(2) سوره مومنون

 

وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ(5)

إِلَّا عَلىَ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانهُُمْ فَإِنهَُّمْ غَیرُْ مَلُومِینَ(6)

فَمَنِ ابْتَغَى‏ وَرَاءَ ذَالِکَ فَأُوْلَئکَ هُمُ الْعَادُونَ(7) 

مومنین کسانی هستند که دامان خود را از آلوده‏شدن به بى‏عفتى حفظ مى‏کنند (5)

تنها آمیزش جنسى با همسران دائم یا موقت  و کنیزانشان دارند، که دراین صورت  

ملامت نمى‏شوند (6)

و کسانى که راهی غیر از این را انتخاب کنند، از حدود خدا تعدی کرده اند ! (7)

 

بله دوست عزیز

روایتی که از امیر مومنین علی علیه السلام نقل کردین روایت زیبایی هست که : 

طعم ایمان رو نمیچشه کسی که دروغ بگه .

 

البته در موضوع حرمت  استمناء روایات زیادی وجود داره که همگی  

با این آیات قرآن موافقت داره وما نباید و حق نداریم بدون اطلاع  

هیچ روایتی رو زیر سوال ببریم 

دوست دارم ادامه بحث رو در وبلاگ آسمانی بررسی کنیم چرا که مجال سخن نیست .

 

 

 

 

 دین یک مجموعه به هم پیوسته است

هر حکمی سرجای خودش به دیگر احکام کمک میکنه

هیچ شکی نست که اگر انسان دروغ نگه هیچ وقت سمت گناه نمیره   

پدرو مادر که هیچ  در مقابل خدا که دیگه دروغ  امکان نداره

 

نتیجه حرف من  در یک مثال  میتونه در کشورهای غربی تداعی کنه

در اونجا اصلا استمنا قباحت نداره لذا لزومی برای دروغ  وجود نداره

ودر این صورت براساس استدلال شما  چون شرم اور نیست پس استمنا اشکالی نداره

در حالی که این یک عمل نهی شده در قران و روایات  موافق  باقران هست

فارق از اینکه چه عواقبی ممکنه داشته باشه

در این شکی نیست که برای بدن ضرر داره

اما ما چون ضرر داره  از این کاری دوری نمیکنیم  بلکه چون خدا گفته نکنید نمیکنیم

البته خدا هیچ وقت از چیزی که ضرر نداره نهی نمیکنه و به چیزی که فایده نداره  

امر نمیکنه چون خدای ما حکیم هست 

 

 

به نقل از وبلاگ آسمانی