˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

˙·▪●ღ جدیدترین ها ღ●▪·˙

گروه اینترنتی منصور قیامت

ذخیره صفحات وب در قالب یک عکس ، با افزونه Screengrab فایرفاکس

راه های مختلفی برای ذخیره یک صفحه اینترنتی هست … شاید راحت ترین راه ، ذخیره صفحه در قالب یک فایل html باشه .

اما حتما به صفحاتی برخورد کردید که قابل ذخیره شدن نیستند و هنگام Save شدن پیغام خطا می دهند (لازم به ذکر است این مشکل تنها در مرورگر IE به وجود می اید برای اینکه بتونید تمامی صفحات را به راحتی ذخیره کنید ، پیشنهاد می کنیم از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید)

و یا شاید به صفحاتی برخورد کرده اید که پس از ذخیره شدن به درستی نمایش داده نمی شوند و یا ….

برخی برای حل این مشکل از دکمه Print Screen استفاده می کنند ، و با تهیه یک عکس از صفحه موجود مشکلشون رو حل می کنند .

این ترفند نیز خیلی وقتها به کار می یاد ولی به علت بزرگ بودن بیشتر صفحات اینترنتی ، عکس گرفته شده شامل کل اون صفحه نمی شه و شاید لازم بشه چند تا عکس گرفته بشه … که کار خیلی سخت و وقت گیر میشه .

اما این بار قصد داریم به معرفی یک افزونه جالب برای فایرفاکس بپردازیم که با استفاده از آن قادرید تنها با یک کلیک ، تصویری از کل صفحه اینترنتی خود بگیرید .

افزونه Screengrab دقیقا همین کار را انجام می دهد .

پس از نصب این افزونه ، دکمه کوچکی در پایین مرورگر فایرفاکس شما اضافه می شود که با کلیک بر روی آن قادرید تا از کل صفحه اینترنتی و یا حتی قسمتی که شما انتخاب می کنید یک عکس با فرمت jpg یا PNG بگیرید .

این افزونه به درد من که خیلی خورد … شما را نمی دونم .

دانلود اکستنشن Screen grab
حجم : 23 کیلوبایت

نمونه ای از عملکرد این افزونه : (البته اندازه عکس رو من کوچک کردم )

 

> دقت داشته باشید که : در صورتی که بر روی لینک Install Now کلیک نمایید ، تنها این اکستنشن بر روی فایر فاکس نصب خواهد شد اما در صورتی که می خواهید آن را دانلود نمایید تا در کامپیوترتان ذخیره کرده باشید و هر گاه خواستید آن را نصب کنید کافی است بر روی لینک آن کلیک راست کرده و (در مرورگر فایر فاکس ) گزینه Save link as را انتخاب نمایید . برای نصب آن نیز کافی است فایل دانلود شده را که با پسوند xpi است رو به داخل مرورگر فایر فاکس Drag کنید « فایل را به داخل یکی از پنجره های فایرفاکس بکشید» تا نصب شود .

پس از نصب اکستنشن ، برای استفاده از آن لازم است یکبار مرورگر فایر فاکس خود را Restart کنید .